tisdag 8 januari 2013

Oliver är ingen kalkon

Åh, vad jag ångrar att jag lät datorn vara hemma för att fullt ut njuta av julen. För oh boy vad det blev rester! Den där grönkålen som blev perfekt i paj tillsammans med julskinksbitar eller lemoncurden som slank ner i diverse efterrätter.
Men innan jag tar mig an nya årets rester ska jag bara ge en man lite upprättelse. Jag erkänner att jag uttryckt synpunkter om att han kan vara grabbigt macho på ett sätt jag inte finner aptitligt, men när Jamie Oliver ägnade ett program åt vad man ska göra med julens matrester, kände jag att jag måste ta tillbaka det. Och det blev inga dåliga rätter: kalkon fräst i kryddor till god sallad till exempel. Det är just det man vill ha efter julen också: lättare, syrligare, mindre salt mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar